maandag 14 januari 2013

De muur om!

de bijkeuken wordt meteen mee aangepakt
De verbouwing van de keuken is in volle gang. Wat hebben we dit weekend hard gewerkt! Omdat vandaag de muur weg wordt gehaald tussen de keuken en de voormalige speelkamer, moest de oude keuken eruit zijn. En omdat ik een gedeelte van de keuken in de bijkeuken wil gaan gebruiken, moesten de oude kastjes van de bijkeuken ook weg. Volg je 't nog? Een hele schuifpuzzel dus.
de tegels zijn verwijderd



Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met het afbreken van de bijkeuken en heb meteen de oude kastjes verkocht en laten ophalen. Opgeruimd staat netjes... De tegels van de achterwand meteen eraf gehaald. Tijd voor een frisse look.




Frank kwam donderdagavond flink ziek van zijn werk thuis met iets dat leek op een longontsteking. Vrijdag naar de huisarts en de hele dag in bed moeten blijven liggen. Een flinke tegenvaller dus. Maar gelukkig was hij zaterdag weer redelijk opgeknapt; genoeg om aan het werk gezet te worden. Samen hebben we de keuken uit elkaar gehaald en delen ervan in de bijkeuken geplaatst. Vriend Ruud kwam 's middags om de wasmachine aan te sluiten. Deze verhuisde van de ene naar de andere muur in de bijkeuken. En omdat ik de grote oude keramieken spoelbak uit de keuken ook verhuisde, moest deze ook worden aangesloten.
Ruud zorgt voor de juiste afvoer. Bedankt!



Zondag is Frank verder gegaan met het opruimen van de speelkamer en heb ik de kastjes in de bijkeuken verder afgemaakt en het houten aanrechtblad op maat gemaakt. Samen hebben we de loodzware houtkachel aangesloten in de eetkamer. Tussen de middag hebben we gezellig knakworstjes warm gemaakt op het campingbrandertje. Kamperen in je eigen huis... 's Avonds was t beter geregeld. We hebben na al dat harde werken heerlijk genoten van een uitgebreide maaltijd bij mijn moeder, waar ook de was weer gewassen en gestreken kon worden meegenomen. Pas maar op: misschien ga ik hier wel aan wennen!

Mijn 'nieuwe' bijkeuken. Wordt deze week gestuct zodat ik kan verven en evt betegelen.

Maandagmorgen om een uur of tien is begonnen met het slopen van de muur: eerst zijn er drie gaten in de muur gemaakt om er vervolgens dwarsbalkje in te leggen. De balken liggen op stutten. Ik wil heel graag de oude ornamentenplafonds behouden en dus ook de rand die straks midden door de keuken loopt. En om te voorkomen dat deze gaat scheuren wordt er een stalen balk onder gehangen. Het is geen dragende muur. Voorzichtig is daarna steen voor steen plaats gemaakt voor de stalen balk., Best spannend. Ik was toch een beetje bang dat onze boxspring in de keuken zou belanden...Maar gelukkig: de balk ligt erin. Morgen zien we wel weer verder.



En hoe het er uiteindelijk uit moet gaan zien? Dít is de computertekening die we van de keukenzaak kregen. De vloer wordt licht en de handgrepen worden anders. Maar een beetje een idee geeft t wel:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer echt élk bericht...
Je kunt anoniem reageren of één van de opties kiezen: