dinsdag 8 januari 2013

Metamorfose van de eetkamer

Inmiddels is de eetkamer weer in gebruik. Dat mag ook wel want de keuken zijn we aan het inpakken. Volgende week wordt de muur gesloopt tussen de huidige keuken en de speelkamer. Spannend!

 De vloer in de eetkamer is dezelfde als die van de zitkamer; brede grenen planken die we wit hebben geverfd. Voor de achterwand van de schouw hebben we antieke portugese mozaïektegels gevonden en vorige week schoongebikt en ertegen geplakt. De houtkachel in de zitkamer brandt inmiddels; in de eetkamer kunnen we hem vanavond plaatsen.







De oude keukentafel heb ik in twee delen gezaagd en er twee sidetables van gemaakt voor aan beide zijden van de schouw van de eetkamer. Op dit moment staan ze te drogen; want ook díe zijn wit geverfd en worden daarna een beetje afgeschuurd voor een verweerd effect.




zó gepiept!
1 helft van onze oude keukentafel...




Om een mooi frame te vinden
moet wel ergens doorheen kunnen
kijken.... 
 Herinner je je nog het lampenframe dat ik met Kerst gebruikte voor de kerstkaarten? Vandaag heb ik er een  porceleinen fitting en strijkijzersnoer aan gemaakt en er een grote 'globus'-gloeilamp van de Hema in gehangen. Gepimpt met stoffen hartjes en ander leuks van o.a. Clayre & Eef. Hij hangt nu in de eetkamer boven de grote tafel.



frame voorzien van een Globus-gloeilamp

Kroonluchter in oude staat...



De kroonluchter, het erfstukje van mijn oma, is inmiddels ook in gebruik. Hij is helemaal geschuurd, uiteraard ook wit geverfd en hier en daar afgeschuurd. Ik heb hem aan de bovenkant met wat trucs moeten verlengen 
de kapjes zijn besteld!
omdat hier de plafonds zo hoog zijn. Maar: hij hangt! Hij moet alleen nog worden voorzien van rieten kapjes...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer echt élk bericht...
Je kunt anoniem reageren of één van de opties kiezen: